Bonificació del 50 per cent en la quota íntegra de l’impost de l'IBI dels habitatges habituals per als subjectes passius que ostentin la condició de titulars de família nombrosa.
La bonificació es concedirà a petició de l’interessat i es mantindrà mentre no variïn les circumstàncies familiars ni l’ordenança en aquest punt. Els beneficiaris hauran de comunicar qualsevol alteració a l’Ajuntament.
En el cas de no autoritzar la consulta de dades telemàtiques caldrà aportar la documentació justificativa cada any.
La persona propietària o usufructuaria de la finca on es sol·licita la bonificació i compleixi els requisits previs.
S’acceptarà el tràmit presentat per un tercer si acredita la representació de la persona interessada (poder o acta de representació, inscripció al REPRESENTA o model d’autorització)
Gratuït
-Estar en possessió del títol de família nombrosa vigent.
-Que els ingressos de la unitat familiar siguin inferiors a 38.000 euros (a aquests efectes s'entén com unitat familiar tots els membres empadronats a l'habitatge)
-Que la finca objecta de la petició sigui la vivenda habitual del sol·licitant i de totes les persones que consten en el títol de família nombrosa i que pugui demostrar una antiguitat mínima de 2 anys de residència a la finca. S’entén per habitatge habitual aquell que consta en el padró municipal d’habitants.
-En el cas de trasllat de tots els membres de la família a un nou habitatge adquirit com a domicili familiar habitual, s’acceptarà una antiguitat mínima de 2 anys.
-En el cas de trasllat forçós a un habitatge de lloguer per problemes greus de mobilitat d’algun membre de la família nombrosa, es podrà sol·licitar la bonificació de l'habitatge en propietat, en el qual han d’haver estat empadronats tots els membres que consten en el títol de família nombrosa, com a mínim, durant els 2 anys anteriors al trasllat. La bonificació estarà condicionada a informe del departament de Serveis Socials.
-Títol o certificat de família nombrosa que inclogui tots els mebres de la unitat familiar
-Consentiment d'accés a dades de tots els membres de la unitat familiar ( <accés a l'imprès> )
-En cas que s'oposi a la consulta de dades caldrà presentar els ingressos i volant de convivència històric de la unitat familiar
-En cas que actuï com a representant, el poder o acta de representació, inscripció al REPRESENTA o model d’autorització
Presentació de la sol·licitud abans del 31 de gener de l’any de meritació de l’impost.
Serveis econòmics
Per iniciar la tramitació cal accedir a la part inferior d'aquesta finestra on indica Nova instància. Aquest formulari web serà transformat en formulari PDF que posteriorment serà signat digitalment si el tràmit així ho requereix.
Podrà adjuntar a aquest formulari els documents auxiliars necessaris per la tramitació de la seva petició.